Campagnestijl ‘Licht uit, deur dicht’

logo, campagnestijl, webdesign
klant: Urgenda

Met deurbordjes laten deelnemende winkeliers zien dat de deur dicht is, maar de winkel geopend.

Logo, campagnestijl en website

In opdracht van Urgenda werk ik aan de campagnestijl van de landelijke campagne 'Licht uit, Deur dicht'. Met een speciaal op maat ontworpen lettertype worden verschillende campagnemiddelen uitgevoerd – van social media posts, deurbordjes tot de actiewebsite.

Eenvoudig écht energie besparen

De campagne Licht Uit Deur Dicht is een initiatief van Urgenda om energie te besparen. Het levert een bijdrage aan het naleven van de uitspraak in de Klimaatzaak: de overheid moet in 2020 ten opzichte van 1990 de uitstoot van CO2 met 25% reduceren. Veel winst is te halen bij bedrijven en winkels die 's nachts het licht uitzetten en overdag de deuren te sluiten om zo de warmte binnen te houden.