Campagne Groene Voetstappen
klant: Klimaatverbond Nederland
Groene Voetstappen is een landelijke bewustwordingsactie waar ieder jaar tienduizenden kinderen aan meedoen. Gedurende één week (de vijfde schoolweek na de zomervakantie) komen de kinderen lopend, met de fiets, steppend, skatend of met het openbaar vervoer naar school en verdienen daarmee Groene Voetstapstickers.
Dot by dot is gevraagd om het grafisch ontwerp van de campagne te verzorgen, van webdesign tot en met drukwerk.


Internationaal voert het project een wereldbol als beeldmerk. Voor het Nederlandse deelproject is het beeldmerk voorzien van een geïllustreerd lint.

De groene- en gouden voetstappen die de kinderen tijdens de actie kunnen verdienen zijn stickers op een stickervel.

Docenten op basisscholen gebruiken het lesmateriaal dat wordt aangeboden door het Klimaatverbond, waaronder de gedrukte opdrachtenboekjes. Kinderen plakken hier hun verdiende stickers na het voltooien van de opdrachten.